Kun ketään ei kiinnosta – Peruskoulun todellinen ongelma on, ettemme tiedä, missä ongelma on

Suomen oppimistulokset ovat heikentyneet jo 20 vuoden ajan, mutta syitä laskuun ei tiedetä. Niitä ei tiedetä, koska kunnista ei kerätä systemaattista tietoa siitä, miten kunnat järjestävät perusopetuksen ja millaisia tuloksia sillä saadaan. Kun tietoa ei ole, tilannetta on mahdoton korjata.

Erkka Railo
Julkisessa keskustelussa hukkuu herkästi se, mikä on kaikkein tärkeintä perusopetuksessa: lasten tasa-arvoiset oikeudet laadukkaaseen perusopetukseen. Kuva: Merja Wesander / Helsingin kaupunginmuseo (CC BY 4.0)

Tämä sisältö näkyy vain tilaajille

Tilaamalla palvelun saat lukuoikeuden kaikkeen sisältöön.

Kokeile 14 päivää maksutta