MustReadin sähköpostimediaperhe kasvaa jälleen, kun uusi MustRead Agenda aloittaa ilmestymisen. Agendan kipparina toimii pitkän linjan mustreadiläinen Heidi Hammarsten.
“MustRead Agenda selvittää, mitä ministeriöissä ja muissa valtionhallinnon keskeisissä elimissä on meneillään. Haluamme näin kiinnittää huomiota isojen hankkeiden valmisteluun ja olla vähän etukenossa päiväkohtaiseen uutisointiin nähden”, Hammarsten valottaa.
MustRead Agenda on omanlaisensa julkaisu.
“Muissa MustRead-kirjeissä käsitellään aina samaa, kirjeen omaa teemaa, kuten energiaa tai kuntien tilannetta. Agendassa kirjeen teema on valitussa ministeriössä tapahtuva valmistelutyö”, Hammarsten kertoo.
Ensimmäinen MustRead Agenda ottaa tarkasteluun työ- ja elinkeinoministeriön.
“Se onkin varsinainen superministeriö, jonka valmistelualaan kuuluu kaikkea kiinnostavaa työmarkkinauudistuksista energiapolitiikkaan. Pääaihe on teollisuuspoliittisen strategian valmistelu ja haastateltavana kansliapäällikkö Timo Jaatinen, jota ei turhan usein julkisuudessa näy”, Hammarsten avaa ensimmäisen Agendan sisältöä.
Sähköposti on toimiva mediaformaatti
MustReadin sähköpostimediat ovat löytäneet hyvin yleisönsä. Ideana on tuottaa huippulaadukasta sisältöä, jonka MustReadin päättäjä- ja vaikuttajayleisö saa kätevästi suoraan sähköpostiinsa.
“Mietimme jatkuvasti uusia ideoita teemakirjeiksi, kuten nyt aloittava MustRead Agenda. Tänä vuonna olemme lanseeranneet jo mediaa, kuntia sekä Euroopan unionia Brysselistä käsin luotaavat uudet sähköpostimediat”, toimituspäällikkö Janne Itkonen kertoo.
Vaikka teknologia on sinällään vanhaa, sähköposti mediana tai julkaisuna on Suomessa vielä kohtalaisen uutta. MustRead on toiminut tämän formaatin pioneerina jo vuosien ajan. Itkonen ja koko MustReadin väki arvioi, että sähköpostimediat istuvat aikamme mediakenttään erinomaisesti:
“Sosiaalisen median myötä erilaisia sisältöjä on tarjolla jo informaatioähkyksi asti, jolloin suoraan sähköpostista nautittavalle laadukkaalle journalistiselle sisällölle on entistä suurempaa kysyntää. Kohderyhmämme arvostavat MustReadin sähköpostimedioissa erityisesti niiden tiivistä ja analyyttistä sisältöä, joka mahdollistaa informatiivisen lukukokemuksen lyhyessä ajassa.”
MustRead Agenda lähtee liikkeelle tiistaina 24.9. Kuten muutkin MustReadin sähköpostijulkaisut, myös MustRead Agenda saapuu automaattisesti MustReadin tilaajien omiin sähköpostilaatikoihin.
MustRead Agendaa julkaistaan keskimäärin kerran kuussa. Tilauksen voit tehdä täältä!
Keskustelu
Tätä juttua ei ole vielä kommentoitu.